رفتن به محتوای اصلی

غذاهای خیابانی (سیار ) در ترکیه

turkish street food

کوکورچ

کوکورچ.jpg

 

کوکورچ (آلبانیایی: kukurec ) یا گوشت و رودهٔ کبابی و طعم‌دار شده گوسفند، یکی از غذاهای خیابانی محبوب استانبول و همچنین یونان و کشورهای بالکان به‌شمار می‌رود. کوکورچ روی یک سیخ گردان درست می‌شود و بعد از آن‌که به قطعات ریزتری خرد شد، طعم‌دار شده و داخل ساندویچ قرار داده می‌شود. این غدای لذیذ  در ابعاد کوچکتر با نام اتم هم  فروخته میشود.

 

 

 

نخود پلو+ مرغ

برنج، مرغ ریش ریش شده، نخود و ادویه‌، ترکیبات این وعده ساده و لذیذ است. اگر در استانبول هوس غذاهای ایرانی را کردید، بدون شک بهترین گزینه برای انتخاب «Tavuk Pilav» است .

 

 

 

 

کستانه

وقتی در خیابان های ترکیه قدم میزنید حتما بوی شاه بلوط بو داده را میشنوید ، شما میتوانید یک پاکت از گاری دستفروش بخیرید و میل نمایید.

 

 

 

سیمیت

سیمیت یک نوع نان خوشمزه و برشته است که به کنجد آغشته می‌شود و با حرارت فر می پزد. بسیاری از مردم محلی در ترکیه ، در ساعات اولیه صبح به محل کار خود می‌روند و سیمیت‌های پیچیده شده در کاغذ در دست دارند. در واقع آن‌ها روز خود را با سیمیت و یک استکان چای ترکی شروع می‌کنند. البته شما می توانید در تمام طول روز، سیمیت را از دکه های قرمز رنگ معروف به «Simitçi» یا نانوایی‌ ها تهیه کنید. سیمیت یکی از ساده ترین غذاهای خیابانی ترکیه است به تنهایی لذیذ است؛ اما می‌توانید از سیمیت فروش‌ بخواهید تا آن را با انواع پنیر، گوجه، خیار یا نوتلا خوشمزه‌تر کند.

این نان در شهر ازمیر به نام  gevrek  نیز  گفته میشود.

معمولا  سیمیت فروش ها دوغ را به عنوان نوشدنی کنار سیمیت پیشنهاد میدهند.

 

 

مدیه دولما

به معنای «دلمه صدف »، یکی از غذاهای محبوب در ازمیر است که اگر شما از دوستداران غذاهای دریایی هستید، حتماً باید این غذای دلچسب را امتحان کنید. این غذا ترکیبی از صدف‌های دریایی و برنج تند است که با لیمو ترش تازه سرو می‌شود. اگر شب‌ها در خیابان‌های باصفای ازمیر و دیگر شهر های ترکیه قدم بزنید، حتماً سینی‌های بزرگی را خواهید دید که در آن‌ها صدف‌های سیاه چیده شده‌اند و افرادی همیشه در حال خوردن این غذای خوشمزه هستند.

اگر دوست دارید غذاهای خوشمزه و محلی ترکیه را بشناسید میتوانید مقاله ما را در از این لینک در  این زمینه مطالعه کنید .

برچسب‌ها